پیام تسلیت رئیس حوزه هنری برای درگذشت هنرمند فلسطینی

with No Comments

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، در پی درگذشت عبدالمعطی ابوزید رئیس انجمن هنرمندان تجسمی فلسطین در سوریه، محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

دست توانمند هنرمندان متعهد و درد آشنا، زبان گویای ملت خویش و نقش‌های آنان، ندای رسای درد مردم زمانۀ ایشان است؛ درد مردمی که به قول پرستوی شاعر، قیصر عزیز، «چین پوستینشان، مردمی که رنگ روی آستینشان، مردمی که نام‌هایشان، جلد کهنۀ شناسنامه‌هایشان درد می‌کند».

او به نیکی و بسیار زود دریافت که پایداری در برابر دشمن غاصب، به همان اندازه که نیازمند غیورمردانی رزمنده و سلاح دردست است، به همان میزان هم به هنرمندان دردمند و خلاقی احتیاج دارد که با احضار گذشته و بیان مسائل امروز، تصویر روشنی از فردا بیافرینند و زندگی را برای مردم خویش معنادار و غنی‌تر سازند.

او با همین نگرش عمیق و با هدف زنده نگاه داشتن یاد میهن و خاطرۀ خانه، در طی این نیم‌قرن، اقدام به بازیابی هویت ملی مردم خویش در قالب عناصر بصری و نشانه‌های تصویری کرد و با نشر مدام آن‌ها در آثار هنری خود و شاگردانش کوشید در برابر دیو نسیان بایستد و مانع فراموشی تصویر میهن در ذهن و جان هم‌وطنان آوارۀ خود شود.

افتخار میزبانی از ایشان در روزهای اخیر، خاطره‌ای ارزشمند برای خانواده حوزه هنری خواهد بود تا نقش اثرگذار هنرمند غیور مسلمان در مسیر نورانی مقاومت بیش از پیش رخ بنماید.

درگذشت این هنرمند خلاق، مبارز، صبور و متواضع را تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای روح بلندپروازش، مراتب عالی آسمانی و برای خانواده و نزدیکان محترم ایشان نیز صبر بر این مصیبت را مسألت می‌کنم.»

Leave a Reply